Lugna pungen

Har det varit dessa dagar. I måndags gick jag runt i min pyjamas heeela dagen och bejakade livet. Började på en ny tavla fast jag snott hela idén av en riktigt konstnär. Ripoff. Sen bakade jag en blåbärspaj till mamma och V. Ja, det bor en husmor i Paulicious. Inte bara alkiskärring. Buddy åkte hem till vårat barndomshood. Det känns. Saker blir mycket tråkigare när han inte är nära. Bloggen likaså. Men Mumin är nog nöjd. Storebror är hemma vetty.

En annan åkte till solen. Ni vet. Därborta. En annan stjärna på min himlen ska också till solen, Issa.
Därför åkte lilla M och jag till henne. Hon bjöd mig på thaimiddag sen bakade vi. Sen hade vi en lektion i portugisiska, vi analyserade deras uttal och språk. Vi kom fram till vart språket hade sina rötter. Vi är två genier! Lilla M skötte sig utmärkt. Både på bussen dit och där. Sen låg vi och snackade heeela natten, det var givande. Oj, sånt behövs oftare!

Lilla M vaknade iallafall mitt i natten och skällde, morrade och tittade mot balkongen. Hon var knas (själar i förorten tar oss under). Bör tilläggas att Issa bor nära banan. Alltså roslagsbanan. Så ni inte tror att hon bor nära en frukt. Jag sa åt henne att vara tyst men det sket hon i. Snackade med mamma imorse hon konstaterade att Lilla M hade mardrömmar. Den där lilla prinsessan, vad har hon för hemskt att drömma om? Hon är ju min lilla bebis. För jag vill inte ha en människobebis. Provade att sätta henne i barnvagn en gång men det tyckte hon var larvigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0